Kompetencije vaspitača, medicinskih sestara, stručnih saradnika kao što su:
upotreba i razvoj profesionalnog znanja,
planiranje rada,
posmatranje i procjenjivanje napredovanja djece i procesa rada,
planiranje i evaluacija sopstvenog profesionalnog rada…
nameću potrebu stalnog stručnog usavršavanja kako na nivou Ustanove tako i na nivou pojedinca.
Stručno usavršavanje kroz različite oblike, Ustanova će realizovati na nivou:
Stručni organi rade na unapređivanju kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada Ustanove, prate ostvarivanje programa, realizaciju ciljeva i zadataka i druga stručna pitanja.
Stručno vijeće čine vaspitači, medicinske sestre, stručni saradnici dok radom vijeća rukovodi direktor Ustanove. Bave se organizacionim pitanjima rada sa djecom, programom i izvještajima, organizacija rada tokom zimskog i ljetnjeg perioda, priprema i organizacija učešća na različitim manifestacijama, organizacijom stručnog usavršavanja.
Stručni aktiv se formira po uzrastu, s toga postoji Stručni aktiv jaslica, mlađe, srednje i starije vrtićke grupe. Na kraju svakog mjeseca tokom školske godine se realizuju Stručni aktivi na kojima se odlučuje o vaspitno-obrazovnom radu (tema mjeseca, način realizacije, vremensku dinamiku) tokom datog mjeseca.
Na realizaciji profesionalnog usavršavanja radi i TIM za profesionalni razvoj. Isti donosi Plan stručnog usavršavanja za tekuću školsku godinu, uvažavajući potrebe i afinitete zasposlenih.